Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Silent films --- Griffith, D. W. --- Criticism and interpretation.
Choose an application
A Companion to D.W. Griffith offers an exhaustive look at the first acknowledged auteur of the cinema and provides an authoritative account of the director's life, work, and lasting film legacy.The text explores how Griffith's style and status advanced along with cinema's own development during the years when narrative became the dominant mode, when the short gave way to the feature, and when film became the pre-eminent form of mass entertainment. Griffith was at the centre of each of these changes: though a contested figure, he remains vital to any understanding of how cinema moved from nickelodeon fixture to a national pastime, playing a significant role in the cultural ethos of America.With the renewed interest in Griffith's contributions to the film industry, A Companion to D.W. Griffith offers a scholarly look at a career that spanned more than 25 years. The editor, a leading scholar on D.W. Griffith, and the expert contributors collectively offer a unique account of one of the monumental figures in film studies.Presents the most authoritative, complete account of the director's life, work, and lasting legacy. Builds on the recent resurgence in the director's scholarly and popular reputation. Edited by a leading authority on D.W. Griffith, who has published extensively on this controversial director Offers the most up-to-date, singularly comprehensive volume on one of the monumental figures in film studies.
Choose an application
Silent films --- Motion picture producers and directors --- Motion pictures --- Films muets --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Cinéma --- Catalogs. --- History --- Catalogs --- Catalogues --- Histoire --- Griffith, D. W.
Choose an application
Griffith, David Wark --- Griffith, D. W. --- Cinéma --- Motion pictures --- Histoire et critique --- History. --- Griffith, David Wark, --- Critique et interprétation --- Criticism and interpretation. --- Biograph Company. --- 791.44.071.1 --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Histoire et critique. --- Critique et interprétation.
Choose an application
Motion picture producers and directors --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Biography --- Biographies --- Griffith, D. W. --- sous la dir. de Patrick Brion --- film --- filmgeschiedenis --- Griffith David Wark --- Verenigde Staten --- 791.471 GRIFFITH --- 791.43 --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Griffit, Dėvid Uork, --- Griffith, David Wark, --- Warwick, Grenville, --- CDL
Choose an application
L'étude confronte deux films célèbres, Naissance d'une nation de D.W. Griffith (1915) et Le Juif Süss de V. Harlan (1940). Si le premier est célébré comme un chef-d'oeuvre du cinéma américain, le second est considéré comme un objet criminel du régime nazi. Pourtant, l'étude met en évidence une idéologie commune aux deux oeuvres et en particulier la consécration de la suprématie blanche. ©Electre 2021 L'écriture de ce livre s'agence autour du rapprochement entre deux des films les plus célèbres de l'histoire du cinéma mondial - Naissance d'une nation de D. W. Griffith (1915) et Le Juif Süss (1940) de Veit Harlan. Rapprochement auquel à la fois tout encourage mais devant lequel se dressent, en même temps, de puissants obstacles et, disons, empêchements. C'est de la tension entre ces deux pôles qu'est né le projet de ce livre.Il s'agit bien en effet d'y explorer de manière aussi systématique et minutieuse que possible ce qui porte à aborder ces deux films selon une approche comparatiste, tout en intégrant à celle-ci l'analyse de ce qui incite à la décourager ou à y faire objection. Les facteurs qui tendent dans l'esprit du public et de la critique à dissocier ces deux films (qu'au demeurant tant d'autres facteurs incitent à associer) sont si puissants que le premier n'a jamais cessé d'être réputé comme un chef d'oeuvre absolu et associé à la naissance même du cinéma états-unien, tandis que le second, tout aussi continûment, depuis la fin de la Seconde Guerre mondiale, est désigné comme un objet criminel, ceci au point que sa diffusion se trouve soumise aux plus rigoureuses restrictions.Et pourtant : deux films promouvant sans détour l'idéologie suprémaciste blanche, deux films dans lesquels la mise au ban de la race inférieure (les Noirs dans l'un, les Juifs dans l'autre) est présentée comme la condition de la survie et du rétablissement de l'intégrité de la race supérieure (blanche, aryenne), deux films obsédés par le motif du mélange des sangs et des espèces humaines, deux films violemment mixophobes, hantés par des images de viol - dans l'un comme l'autre, l'inférieur racial est un vibrion lubrique, entièrement adonné à son désir de la jeune femme aryenne innocente et pure.
The birth of a nation --- Jud Süss --- Idéologie et cinéma --- Mouvements pour la suprématie blanche --- Au cinéma --- The birth of a nation --- Jud Süß --- Ideology in motion pictures --- White supremacy movements --- Griffith, D. W. --- Harlan, Veit, --- Birth of a nation (Motion picture : 1915) --- Jud Süss (Motion picture)
Choose an application
A l'occasion d'un séminaire à l'école de l'Art institute of Chicago, en 1970-1971, le cinéaste commente l'oeuvre de quatre grands noms du cinéma et tente de déceler le projet fondamental de chacun, mêlant des considérations sur les composantes techniques et matérielles du cinéma à une psychologie inspirée de Freud et de Mélanie Klein.
Motion pictures --- Motion picture producers and directors --- Cinéma --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Production and direction --- History --- Biography --- Production et réalisation --- Histoire --- Biographies --- Méliès, Georges, --- Griffith, D. W. --- Dreyer, Carl Theodor, --- Eisenstein, Sergei, --- Cinema --- Producteurs et realisateurs de cinema --- History. --- Production et realisation --- Biographie --- Melies, Georges, --- Cinéma --- Producteurs et réalisateurs de cinéma --- Production et réalisation --- Méliès, Georges, --- Dreyer, Carl Theodor --- Réalisateurs de cinéma --- 1900-1945
Choose an application
Between 1908 and 1913, D. W. Griffith played a key role in the reformulating of film's narrative techniques, thus contributing to the creation of what we now think of as the classical Hollywood cinema. This book is the only extensive treatment of a critical period in the history of film acting: the emergence of the realistic "verisimilar" style in Griffith's biograph films. Roberta Pearson shows how Griffith gradually abandoned the deliberately affected "histrionic" acting style derived from the nineteenth-century stage. No longer did actors mime distress by raising their arms to heaven or clutching their heads--a subtle facial expression, a slight change in posture would convey a character's extreme emotions instead. Pearson makes detailed comparisons of certain Biograph films and brings a freshness to her analysis by closely examining contemporary journalistic writing, acting manuals, and the recollections of actors of the time. Her work is important for anyone interested in early cinema and performance, and it will enliven the study of American cultural history and mass communications.
Silent films --- Motion picture acting. --- Movement (Acting) --- Motion picture acting --- Music, Dance, Drama & Film --- Film --- Film acting --- Moving-picture acting --- Acting --- Movement on the stage --- Moving pictures, Silent --- Silent motion pictures --- Motion pictures --- History. --- History and criticism --- Griffith, D. W. --- Griffit, Dėvid Uork, --- Griffith, David Wark, --- Warwick, Grenville, --- Criticism and interpretation. --- Biograph Company. --- AB --- American Mutoscope and Biograph Company --- Protective Amusement Company --- Klaw & Erlanger --- History and criticism. --- acting manuals. --- actors. --- american cultural history. --- american director. --- biography films. --- birth of a nation. --- cinema. --- classical hollywood cinema. --- controversy. --- dw griffith. --- early cinema. --- extreme emotion. --- feature length movie. --- film acting. --- film and television. --- film theory. --- henry d walthall. --- hollywood. --- mass communication. --- movie theory. --- movies. --- narrative technique. --- performance style. --- performing arts. --- realistic film. --- theatrical heritage. --- trade press discourse. --- united states of america. --- verisimilar.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|